Thursday, July 24, 2008

Pengalaman bermain permainan Congkak



Pengalaman yang saya ingin berkongsi kali ini adalah ketika saya bermain congkak bersama adik bongsu saya yang hanya 6 tahun. Saya telah mengajarnya bagaimana hendak bermain congkak walaupun umurnya hanya 6 tahun ketika itu. Dan saya tidak sangka bahawa dia juga amat minat bermain permainan ini. Saya tidak boleh menafikan bahawa saya juga amat suka bermain congkak jikalau saya ada masa terluang. Kadang-kala saya juga bermain dengan nenek saya, dan masa itulah dia akan mengajar saya teknik-teknik atau selok belok yang bijak untuk menang dalam permainan ini. Saya harus kata bahawa saya lebih gemar bermain congkak daripada permainan-permainan yang lain. Pada pendapat saya, pengalaman bermain congkak adalah lebih menarik dibandingkan dengan bermain permainan-permainan seperti X-BOX.

Ini adalah gambar-gambar ketika saya bermain congkak dengan adik bongsu saya. (:

No comments: